Japoński producent walczy z Acerem o rynek laptopów w Polsce. Tohsiba chce znowu mieć pozycję lidera wśród producentów notebooków na polskim rynku.
Spowodowane jest to między innymi tym, że bardzo rośnie sprzedaż laptopów w ostatnim czasie. Rynki krajów Europy Środkowej są dla producentów laptopów szczególnie ważne, gdyż tutaj ich sprzedaż jest największa i ciągle rośnie.
Ubiegłoroczne wyniki sprzedaży w Polsce wskazują, że Toshiba jest na najlepszej drodze do zdystansowania konkurencji. Jej udział w naszym rynku wynosi 16,4%, jedynie Acer ją wyprzedza. Jednak sprzedaż laptopów marki Toshiba wzrosła szybciej niż notebooki Acera. W 2006 roku sprzedaż laptopów Toshiby wzrosła o 133% w stosunku do roku 2005. Natomiast sprzedaż Acera wzrosła tylko o 26,7%.
Źródło: “Dziennik”